Uppfödning av Lejonhuvade kaniner


Kullarna K och L är födda. Kaninutställning i Berga

04.06.2017 20:41

Babyboom minst sagt hos oss. Det sjuder av liv i burarna. Ungar och omsorgsfulla honor. Det är härligt att se.

I förra veckan kom en kull jag väntat en hel evighet på. K- kullen är lite speciell för det är vår hona " Mimmis" sista kull, och det har varit svårt att få henne parad. Nu ligger 5 stycken sötisar i boet och ingen är lyckligare än jag. Spännande om det finns någon liten att spara och avla vidare på för oss. Nu njuter vi bara av detta lilla mirakel.

Våran Bee nedkom, med vad jag tror är 3 ( 4) stycken sötnosar. Man vill inte titta för mkt i boet nu när de är så små, men snart så. Hon är glad och stolt över sina snå. Det borde hon vara för dessa kommer bli ljuvliga. Spännande att se utvecklingen.

 

I helgen var det utställning i Berga och vi ställde ut 3 stycken av våra " Lejon". Var inte helt nöjd med poängen,men det lär man väl aldrig bli :-))))) Man tycker ju alltid att " mina lejon alltid är fina och perfekta", eller hur? :-)))

Kul är det att träffa andra uppfödare och dela tips och erfarenheter. Kul att träffa likasinnade .

Nu är det snart dags för I och J- kullarna att flytta till sina hem. De är större nu, och mer aktiva.Busar med sina mammor och varandra. Kräver mer utrymme, så nu får de vara i utehägnen så mkt det går och de stormtrivs. Det är mer plats att röra sig på och de gillar de såklart, sötnosarna. De är såå söta allihopa, och det är svårt att säga " hejdå", men jag vet att vi har hittat väldigt bra och långvariga hem till dessa och det känns som alltid underbart att veta.

 

—————

Tillbaka